Reis Tanzania - 11 oktober

11 oktober 2019 - Ngaramtoni, Tanzania

11 oktober Goedemorgen! Vandaag hadden we geluk: we konden met de schoolbus mee naar school! Op school aangekomen besloten we verder te gaan met de tekeningen van het alfabet waar we gisteren gebleven waren. De hele ochtend hebben we hiermee gevuld. Om de paar minuten kwamen er leerlingen een kijkje nemen. Ze waren enorm enthousiast. Een meisje vroeg of ik alsjeblieft een tekening van een bloem voor haar wilde maken, natuurlijk wilde ik dat. Wat geeft het een fijn gevoel om de kinderen, met zoiets kleins, zó blij te maken.

Een leerling met mijn tekeningCreatief bezig

Ook heb ik vandaag het logo voor het voetbalteam van de school ontworpen.

Logo voor het voetbalteam

Charles was tot over zijn oren enthousiast en gaat het logo op de voetbaltenues laten bedrukken! Hoe gaaf! Sander, Amber en ik voelen ons heel erg goed. We merken dat we steeds meer energie van elkaar krijgen omdat we elkaar op ideeën brengen en elkaar stimuleren om aan de slag te gaan. We krijgen steeds meer zin in wat er nog komen gaat en we zijn enorm dankbaar voor het werk wat we tot nu toe al hebben kunnen verrichten. Na de theepauze zijn we bezig geweest met het maken van decoratie voor het afstuderen van de pre-unit class. Het afstuderen is pas op 6 december, maar we proberen nu wat voorbereidingen te treffen omdat alles hier zó pole pole gaat, dat her anders nooit op tijd klaar is. Aan het eind van de ochtend heb ik de juf van de middle class ondersteund met buitenspelen. We deden wat spelletjes met een bal en hebben veel gedanst. De kinderen genoten onwijs!

Even lachen!Spelletjes tijd!BuitenspelenBaby shark tudutudu

Ik merk dat de kinderen steeds beter door hebben wie wij zijn en waarvoor wij hier zijn. Soms komen ze naar ons toe voor meer uitleg over een bepaald onderwerp, maar meestal voor een praatje of een knuffel. Het is zo fijn om ze dat beetje extra aandacht te geven wat ze zo ontzettend nodig hebben. De kinderen vragen of ik hier wil blijven en niet meer weg wil gaan. Heel erg lief, maar ook erg aandoenlijk. Ik besefte me vandaag dat ik nog maar 2 dagen in dit project ben, en dan al naar het andere project ga. Maar voor nu, zoveel mogelijk met de kinderen genieten en een lach op hun gezicht laten verschijnen! Rond lunchtijd werden we door de keukenmedewerksters geroepen of we wilden helpen met het uitdelen van de lunch. We aten rijst met groente en banaan. Het was verrukkelijk!

Lunch op school

Na schooltijd zijn we met Irene naar de Kilimanmoto geweest. Dit is een eeuwenoude krater die we hebben beklommen. Het was even ploeteren, maar dan had je ook een geweldiguitzicht. Wat heeft dit land toch veel schoonheden! Ik ben verliefd.

KilimanmotoBeenspieren trainen op de KilimanmotoKilimanmoto

Bij thuiskomst hebben we lekker geklierd en geknuffeld met Wade, Carolina en Patricia. Carolina en Patricia zijn 2 meiden van 5 en 6 die ook bij Charles wonen. Na het eten heb ik gauw mijn bed opgezocht. Moe, maar heel erg gelukkig ben ik gaan slapen. Lala salama!

1. Trudy:
    12 oktober 2019
    Wat fijn dat jullie zoveel kunnen betekenen!❤️
  2. Rianne Hoogendoorn:
    12 oktober 2019
    Ahhh zo cool zeg. Heel erg veel plezier nog verder en ik blijf je verhalen volgen hoor!!!❤❤