Reis Tanzania - 12 oktober

12 oktober 2019 - Moshi, Tanzania

12 oktober Djambo djambo (hoi hoi)! Wat had ik ongelofelijk veel zin in vandaag! Vanmorgen stond de wekker om 07.30 uur, véél te vroeg voor in het weekend. Maar, de belevenissen van vandaag waren het vroege opstaan 100% waard! Na een ontbijtje met wit brood en thee (wat ik nu eerlijk gezegd best wel zat ben) zijn we namelijk met Irene en de buschauffeur van het schooltje naar de Maji Moto hot springs gegaan. Na een flinke rit van ongeveer 3,5 uur banjeren door dor en droog landschap, met hier en daar een verdwaald dorpje, kwamen we aan op deze magische locatie. Wauw, wauw, wauw, was het enige wat ik dacht toen we deze plek bereikten. De Maji Moto is een soort mysterieus stukje oerwoud waar je heerlijk kunt zwemmen en kunt genieten van de prachtige natuur. Het water is heerlijk warm (Maji Moto betekent in Swahili letterlijk ‘heet water’), heeft een azuurblauwe kleur en lijkt haast licht te geven. We trokken gauw onze zwemkleding aan en plonsden in het water. We hebben uren liggen badderen in deze mini-jungle.

Maji Moto Hot SpringsMaji Moto Hot SpringsMet juf Irene bij Maji Moto

Er hing zelfs een touw waarmee we als een aapje het water in konden slingeren. Geweldig toch! Toen onze maag begon te rommelen hebben we bij een eettentje een overheerlijke chicken curry gegeten. Ik genoot deze dag echt van elke minuut. Toen we onze buikjes rond hadden gegeten zijn we weer naar huis gereden, want we hadden nog een hele reis voor de boeg. Thuisgekomen ontmoetten we Martijn van der Put, de oprichter van de organisatie Khaya Volunteerd. We hebben even met hem kennisgemaakt en afgesproken dat we morgen gaan zitten om onze ervaringen te bespreken. Na het eten heb ik gauw mijn bedje opgezocht want morgen is het weer vroeg dag. Lala salama!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl